Test ADAC/AMZS pomlad 2025

Letošnja pomlad je na področju testiranja otroških avtosedežev še posebej razburljiva. Vas zanima zakaj? Berite dalje:

description

Test otroških sedežev ADAC/AMZS pomlad 2025: Nov test, novi standardi

ADAC je namreč temeljito spremenil svoj postopek testiranja otroških sedežev – z namenom nadaljnjega izboljšanja varnosti otrok v avtomobilih. Testirajo se sedeži za otroke od rojstva do konca obveznosti uporabe otroškega sedeža, torej do 150 cm otrokove višine, oz. do približno 12 let. Inovacije se nanašajo predvsem na čelne in bočne trke – z opazno strožjimi pogoji, ki temeljijo na resničnih nesrečah.

V tem članku povzemamo, kaj se je spremenilo:

Kaj je novega v postopku testiranja ADAC?

ADAC je znatno poostril svoj protokol testiranja – s pomembnimi spremembami pri čelnih in bočnih trkih:

Novo čelno trčenje: manjša cona zmečkanja, večji impulz

V novem testu je uporabljen nov model avtomobila, Kia Sportage, ki se s hitrostjo 50 km/h zaleti v trdno steno. Do lani je bil v testiranju uporabljen VW Polo z deformabilno karoserijo.

Posledično je z novim načinom testiranja veliko močnejši udarec, ki bolje odraža dejanske nesrečne situacije – kot na primer trčenje s fiksnimi ovirami ali težkimi vozili.

V preteklosti je testiranje potekalo s trkom pri hitrosti 64 km/h, kar bi lahko nakazovalo, da novi test zaradi nižje hitrosti omogoča večji manever. Vendar je to zmotno:

V novi nastavitvi testiranja Kia pospeši do 50 km/h in po 13 sekundah vožnje trči v trdno steno. Ta vpliv ustvari nenaden, zelo intenziven impulz.

 

Tabela 4 testa

Neposredna primerjava kaže: Čeprav je hitrost v novem testu (50 km/h) nižja kot v starem postopku (64 km/h), je dejanski impulz sile bistveno višji. To je zato, ker je v prejšnji testni konfiguraciji območje zmečkanja VW Pola absorbiralo energijo – v novem testu pa ta absorpcija energije dejansko ni prisotna. Profil sile kaže oster, visokointenziven vrh obremenitve – ekstremnejši scenarij tako za otroški avtosedež kot tudi otroka v njem.

Kaj pa bočni trk?

Tudi pri testiranju bočnega trka je ADAC spremenil način testiranja: medtem ko se je bočni trk v starem testu zgodil pri hitrosti 50 km/h, zdaj 6-tonski SUV zadene vozilo s hitrostjo 60 km/h. To simulira bočno trčenje s še enim SUV-jem ali kombijem – natanko tak scenarij prometnih nesreč, ki se pogosto dogajajo v resničnem življenju.

 

otroski avtosedez axkid minikid pro max test

Zakaj torej sprememba načina testiranja? Raziskave nesreč in biomehanika

Prilagoditev testnega postopka ADAC ni naključje – temelji na trenutnih ugotovitvah raziskav nesreč in biomehanike. Glede na ocene so otroci, stari od 12 do 18 mesecev, še posebej ogroženi v prometnih nesrečah. Razlog se skriva v njihovih fizičnih lastnostih:

Nesorazmerno velika glava: Glava predstavlja kar približno 25 % telesne teže. Za primerjavo: pri odraslih glava predstavlja le 6–10 % telesne teže.

Test otroških sedežev ADACAMZS pomlad 2025 3

Kratek vrat: Vrstna točka je nižja (C2/C3), kar še posebej obremenjuje zgornji del vratne hrbtenice.

Nezrela hrbtenica: Vretenca so večinoma sestavljena iz hrustanca in ne iz popolnoma razvitih fasetnih sklepov ter zato omogočajo manj strukturne stabilnosti.

Šibkejše mišice: Glava v primeru udarca ne more biti ustrezno podprta.

Ligamenti: Ti povečajo gibljivost, vendar zmanjšajo stabilnost pri hitrih obremenitvah.

Te fiziološke razlike nam jasno pokažejo: otroci niso pomanjšana verzija odraslih. Zato potrebujejo lastne koncepte zaščite, ki so posebej zasnovani za obravnavo njihove ranljivosti.

Test otroških sedežev ADACAMZS pomlad 2025 18

Dodatni aspekti testiranja

Zdravje v središču pozornosti: odslej del testa tudi PFAS

Poleg varnosti pri trčenju ADAC od letošnje pomladi dalje testira tudi škodljivost materialov: prvič se prevleke otroških avtosedežev testirajo na PFAS (per- in polifluorirane alkilne snovi) – kemične snovi, ki so škodljive za zdravje in težko biorazgradljive. To pomeni, da se pri ocenjevanju poleg čistega zaščitnega učinka upošteva tudi dolgoročno zdravje materialov – korak k celostni varnosti izdelkov.

Zaključek: Novi test je kvantni preskok

Najnovejši test otroških sedežev ADAC začenja novo poglavje v ocenjevanju otroških sedežev. Novi testni pogoji so strožji, vendar bližje realnosti. In to je točno to, kar potrebujemo.

Za starše to pomeni:

Teste berite natančno. Ocena »zadovoljivo« v novem testu je lahko bistveno bolj pomenljiva kot »dobro« v starem postopku.

Kot vedno vam bomo pri HepiKids z veseljem pomagali in individualno svetovali, da najdete pravi otroški avtosedež za vašega otroka, vaš avto in vašo življenjsko situacijo. Če imate kakršna koli vprašanja, vam z veseljem pomagamo!

otroski avtosedez axkid minikid pro max test 1

Si želite še več uporabnih nasvetov?

Naročite se na naše e-novičke, kjer za vas pripravljamo zanimive vsebine in koristne nasvete, ki bodo olajšali vaš vsakdan.

Za Hepi malčke in starše!

Izdelek je bil dodan v primerjalnik.
close
    Košarica
    Vaša košarica je praznaVrni se nazaj
    Priporočamo